Werken bij CoSource betekent werken in een snelgroeiende onderneming met een ambitieus team van technisch specialisten. Op professionele wijze werken wij aan een optimale dienstverlening voor onze klanten. Wij zijn steeds op zoek naar professionals in de disciplines E, W en B om ons team te versterken en verder te groeien.

Ons kantoor is gevestigd in Best, maar we zijn in heel Nederland en regelmatig in België werkzaam. Ons team bestaat uit 40 medewerkers die ondersteund worden door een vaste kring van technisch specialisten.

Naast een goed salaris zijn er volop mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling, een pensioenregeling en bovenal een prettige werksfeer.

Consultant Compliance
Consultant Verduurzaming
Technisch Manager
Medewerker Project Administratie

Consultant Compliance 

Standplaats                   Best
Opleiding                        WO of HBO (werktuigbouwkunde, veiligheidskunde, milieukunde)
Werkervaring                 5-10 jaar

De functie

Als Consultant Compliance ben je voornamelijk binnen Melford (dochteronderneming van CoSource) verantwoordelijk voor een aanzienlijke diversiteit aan zowel interne als externe activiteiten rond compliance aangaande gebouwen en gebouwgebonden installaties. Enerzijds wordt er van je verwacht dat je als projectleider optreedt in het tot stand laten komen van nieuwe projecten en anderzijds begeleidt je deze nieuwe en bestaande projecten in de uitvoeringsfase.

De projecten hebben inhoudelijk grote raakvlakken in de PDCA-cyclus van preventief onderhoud, waar compliance een belangrijk onderdeel van uit maakt. Projecten kunnen in de basis bestaan uit adviestrajecten op gebied van techniek, organisatiekunde en bedrijfskundige aspecten. Daarnaast bevatten de projecten vaak een component in het begeleiden van de opdrachtgever tijdens de implementatiefase van compliance trajecten waarbij soms ook applicaties en document borgingsystemen ingericht worden. Tijdens deze trajecten wordt er op basis van gebouw- en elementgegevens een overzicht van wettelijke verplichtingen opgesteld, waarmee jij als projectleider aan de slag gaat om alle benodigde activiteiten te organiseren, maar ook zelf inhoudelijk je steentje bij te dragen.

De activiteiten variëren vervolgens van het geven van trainingen, tot het (laten) uitvoeren van desk research rond de wettelijke verplichtingen en bewijslast daarvan. Maar ook contract-/leveranciersmanagement en het uiteindelijke inrichten van bijbehorende applicaties of andere systemen behoren tot deze activiteiten. Een en ander is uiteraard afhankelijk van de scope zoals deze overeen gekomen wordt met de opdrachtgever. Dit doe je vaak samen met een compliance engineer, welke operationeel betrokken is bij de opdrachtgever en door jou aangestuurd c.q. begeleidt wordt. Een deel van de tijd zul je zelfstandig opereren, maar het andere deel van de tijd wordt er ook echt van je verwacht dat je een teamplayer bent.

Ondersteuning in ontwikkeling van applicaties van onze partnerbedrijven en onze eigen trainingen behoort eveneens tot een van de kerntaken. Daarin wordt tevens hard gewerkt aan een stap richting digitalisering. Verantwoording leg je af aan de Senior Project Manager (maintenance en compliance). Er wordt een grote mate van zelfstandigheid verwacht, waardoor je op korte termijn als rechter hand zal gaan dienen van de Senior Project Manager. De functie heeft daarmee ook een commercieel karakter, aangezien de offertetrajecten door jezelf en/of een projectleider welke klantverantwoordelijk is tot stand gebracht zullen worden.

We vragen
  •  Een relevante afgeronde Universitaire of HBO-studie (werktuigbouwkunde, technische bedrijfskunde, kwaliteitsmanagement, milieukunde);    
  • Vijf tot tien jaar werkervaring in een vergelijkbare functie, waarin je zelfstandig adviesopdrachten, compliance gerelateerde activiteiten of trainingen verzorgd hebt;
  • Uitstekende sociaal-communicatieve vaardigheden, gecombineerd met up-to-date vakkennis en een heldere visie om zelfstandig mee te ontwikkelen in kwaliteitsstappen binnen de organisatie;
  • Kennis van en ervaring met tools en systemen op het gebied van e-learning,  MJOP/elementregistratie, compliance borging, Microsoft Excel en Visio is een grote pre.

We bieden
  •  Een uitdagende, afwisselende en zelfstandige functie in een innovatief bedrijf met een open en informele werksfeer.
  •  Een werkomgeving waarin iedereen het maximale uit zichzelf en het werk voor de klant weet te halen.
  •  Een functie waarin de mate van het nemen van initiatief en verantwoordelijkheid voorop staan en navenant beloond kunnen worden.
  •  Een concurrerend salaris en goede arbeidsvoorwaarden.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld

Consultant Verduurzaming

Standplaats                     Best
Opleiding                          WO of HBO (technisch, bedrijfskundig, milieukunde)
Werkervaring                   5-10 jaar

De functie

Als Consultant Verduurzaming ben je verantwoordelijk voor de verduurzaming en –monitoring bij onze klanten. Je realiseert adviesopdrachten en haalbaarheidsonderzoeken in het kader van energie besparing en duurzaamheid. Je adviseert opdrachtgevers op het gebied van energiemanagement, validatie maatregelen en monitoring met inachtneming van de geldende wetten en normen, en met inachtneming van circulaire principes. Daarnaast lever je een bijdrage aan product- en conceptontwikkeling gericht op verduurzaming binnen de afdeling. Je stuurt zowel financieel als op energiebesparing en werkt daarin integraal samen met collega’s. Je maakt en ontwikkelt energierapportages en  ondersteunt in de onderbouwing van energiebesparingsvoorstellen door middel van business cases. In deze energiebesparingsvoorstellen neem je circulaire oplossingen gelijktijdig mee. Daarnaast ondersteun je bij het inkopen van energie.

We vragen
  •           Een relevante afgeronde Universitaire of HBO-studie (technisch, bedrijfskundig, milieukunde);
  •           Vijf tot tien jaar werkervaring in een vergelijkbare functie, waarin je zelfstandig adviesopdrachten, haalbaarheid- en besparingsstudies hebt uitgevoerd;
  •           Uitstekende sociaal-communicatieve vaardigheden, gecombineerd up-to-date vakkennis en een heldere visie op Energiemanagement;
  • Kennis van en ervaring met tools en systemen op het gebied van Energiemanagement
We bieden
  •            Een uitdagende, afwisselende en zelfstandige functie in een innovatief bedrijf met een open en informele werksfeer.
  •            Een werkomgeving waarin iedereen het maximale uit zichzelf en het werk voor de klant weet te halen
  •  Een concurrerend salaris en goede arbeidsvoorwaarden.

 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Technisch Manager

Standplaats                   Best
Opleiding                        WO of HBO (technisch, bedrijfskundig, milieukunde, installatietechniek, werktuigbouw, energietechniek of gelijkwaardig)
Werkervaring                5-10 jaar

De functie

Als Technisch Manager ga je aan de slag bij verschillende opdrachtgevers van CoSource door heel Nederland. Hier ben je namens CoSource het eerste aanspreekpunt voor het technisch beheer en onderhoud en zorg je voor een optimale dienstverlening op dit gebied. Daarnaast heb je een sterke adviesfunctie richting zowel de klant als de collega’s en lever je een bijdrage in de ontwikkeling van het vakgebied Technisch Management binnen de organisatie.

Als Technisch Manager is je kerntaak het managen van het technisch beheer en onderhoud binnen één of meerdere Integrated Facility Management (IFM) contracten. Je ontzorgt opdrachtgevers door ze te voorzien van deskundige en professionele ondersteuning bij facilitaire vraagstukken op het gebied van hard services. Je bent tevens verantwoordelijk voor het uitvoeren van multidisciplinaire projecten.

Jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden zijn o.a.:

  • Je stelt een jaar-/projectplan op en concretiseert doelstellingen en afspraken met je opdrachtgever. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan de onderhoudsstrategie en het onderhoudsplan en doe je voorstellen ter verbetering van o.a. technische installaties inclusief budgettering. Hierin werk je nauw samen met de klantmanager.
  • Je bent altijd op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen het speelveld van hard services en speelt hier op in door de dienstverlening bij de opdrachtgevers te innoveren, te verbreden en/of te verdiepen zodat kwaliteit, winstgevendheid en resultaten verbeterd worden.
  • Je zorgt voor een efficiënte inzet van personeel en/of contractor en voor de administratieve afhandeling van de uitgevoerde werkzaamheden en voert regie bij de uitvoering en aansturing van onderhouds- en installatiebedrijven.
  • Je bewaakt budgetten en begrotingen en bent zowel op operationeel als op tactisch niveau een volwaardig sparringpartner voor onze opdrachtgevers.
  • Meten is weten; Naast dat je budgetverantwoordelijke bent bewaak je de kwaliteit en voortgang van alle hard services activiteiten in lijn met de gemaakte afspraken. Je stelt rapportages op en biedt de opdrachtgever en je manager inzicht in de financiële en kwalitatieve voortgang van de activiteiten.
  • Je analyseert complexe storingen, je stelt programma’s van eisen en bestekken op t.b.v. aanbesteding installatiewerken, renovatieactiviteiten en groot onderhoud en fungeert hierbij ook als projectleider.
  • Je ziet toe op de naleving van kwaliteits-, Arbo-, milieu- en andere richtlijnen en neemt deel aan en initieert multidisciplinaire projecten.
  • Je bent sparringpartner voor Facility Manager, Klantmanagers en directie op het gebied van technisch management en deelt “best practices” en je kennis door het geven van trainingen en/of informatiesessies.
 
We vragen

De juiste kandidaat laat ondernemerschap zien, is proactief, werkt graag in een dynamische technische omgeving en heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Je bent daadkrachtig en weet als geen ander hoe je verbindt, aanstuurt en verbetert. Verder beschik je over:

  • Je hebt een WO of Hbo-diploma, bijvoorbeeld in de richting van technisch, bedrijfskundig, installatietechniek, werktuigbouw, energietechniek, of gelijkwaardig afgerond. Daarnaast beschik je over ervaring op het gebied van technisch facility management, onderhoud en beheer van gebouwgebonden voorzieningen en installatietechniek.
  • Je bent stressbestendig, hebt leidinggevende kwaliteiten, uitstekende communicatieve skills en staat stevig in je schoenen, je bent analytisch en cijfermatig sterk.

Je werkgebied is Midden en Oost Nederland of regio Randstad, bij voorkeur woon in je de regio Nijmegen/Arnhem of in de Randstad.

We bieden
  • Een uitdagende, afwisselende en zelfstandige functie in een innovatief bedrijf met een open en informele werksfeer.
  • Een werkomgeving waarin iedereen het maximale uit zichzelf en het werk voor de klant weet te halen.
  • Een functie waarin de mate van het nemen van initiatief en verantwoordelijkheid voorop staan en navenant beloond kunnen worden.
  • Een concurrerend salaris en goede arbeidsvoorwaarden.
  • Je blijft jezelf binnen je vakgebied constant ontwikkelen. Bij CoSource stimuleren we persoonlijke ontwikkeling. Samen kijken we in onze op maat gemaakte opleidingsgids naar welke trainingen voor jou interessant zijn.
 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Medewerker Project Administratie | 24 uur

Standplaats                     Best
Opleiding                          afgeronde opleiding in een financiële administratieve richting
Werkervaring                  vanaf 3 jaar gerichte werkervaring

De functie

Samen met de Officemanager run je de backoffice van de organisatie en lever je een belangrijke bijdrage in een vlekkeloze project administratie en ondersteun je onze projectmanagers in de breedste zin van het woord.

Vanwege groei van onze organisatie en de toename van het aantal projecten die steeds omvangrijker en complexer worden, hebben we ruimte voor deze nieuw in te vullen functie. Je krijgt de vrijheid deze functie naar eigen inzicht te komen inrichten.

Een greep uit de werkzaamheden:

  • Het bijhouden van urenverantwoording en het verwerken ervan in het software pakket Ruby
  • Het toezien, bewaken en rapporteren van (project) budgetten in o.a. programma’s zoals Ruby, FMIS – Facilitor, Power BI en Excel
  • Ondersteunen van projectmanagers met financiële rapportages
  • Ondersteunen van projectmanagers met administratieve handelingen zoals het opvragen van offertes en het controleren van facturen
  • Onderhouden van contact met zowel leverancier, externe- en interne klanten en projectteams
  • Verbeteren, ontwikkelen en optimaliseren van financiële rapportages en backoffice processen

Overige taken:

  • Back up voor de financiële administratie
  • Back up voor de Officemanager

 

We vragen
  • Een afgeronde opleiding in een financiële administratieve richting
  • Enkele jaren werkervaring in financiële- of projectadministratie is zeer welkom
  • Je beschikt over voldoende kennis van MS office pakket
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift, Engelse taal is een pre
  • Je toont initiatief, verantwoordelijkheid en bent proactief
  • Je bent nieuwsgierig en pakt mogelijkheden met beide handen aan (hands-on mentaliteit)
  • Je bent analytisch en accuraat
  • Je bent communicatief vaardig en staat je mannetje
We bieden
  • Vrijheid om de functie naar eigen inzicht verder te ontwikkelen
  • Grote zelfstandigheid
  • Flexibele werktijden
  • Mogelijkheid tot thuiswerken
  • Laptop en telefoon
  • Gezellige informele werkomgeving en dito collega’s

 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Heeft u interesse in een van bovenstaande functies of heeft u een technische achtergrond of affiniteit met techniek en ambieert u een combinatie van een binnen- en buitenfunctie?

Stuur hieronder uw motivatie en CV naar ons toe via onderstaand formulier of per e-mail: info@cosource.nl. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op na ontvangst van de sollicitatie!